Dowożenie i odwożenie dzieci do przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum, w gminie Pakosław, w okresie od 01-09-2015 r. do 30-06-2016 r.

Pakosław: Dowożenie i odwożenie dzieci do przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum, w gminie Pakosław, w okresie od 01-09-2015 r. do 30-06-2016 r.
Numer ogłoszenia: 175384 - 2015; data zamieszczenia: 13.07.2015

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego

Ogłoszenie nie dotyczy zawarcia umowy ramowej

Ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pakosław , ul. Kolejowa 2, 63-920 Pakosław, woj. wielkopolskie, tel. 0-65 54 78 332, faks 0-65 54 78 332.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pakoslaw.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowożenie i odwożenie dzieci do przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum, w gminie Pakosław, w okresie od 01-09-2015 r. do 30-06-2016 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Dowóz i odwóz dzieci przedszkolnych, dzieci szkół podstawowych oraz gimnazjum na terenie gminy Pakosław, przez cały rok szkolny 2015/2016 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem wakacji letnich, ferii zimowych, dni świątecznych i innych dni dodatkowo wolnych od nauki szkolnej wraz z opieką podczas przewozu. 2. Do wykonania zamówienia oferent musi dysponować, co najmniej trzema autobusami do przewozu osób, odpowiednio przygotowanymi pod względem stanu technicznego, które będzie wykorzystywać przy realizacji zamówienia. 3. W każdym autobusie musi znajdować się opiekun. Funkcji opiekuna nie może pełnić kierowca autobusu. Opiekunem może być tylko osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Opiekunowie przed przystąpieniem do wykonywania swoich obowiązków winni zostać przeszkoleni przez Wykonawcę z zakresu przepisów prawa ruchu drogowego. 4. Wykonawca zapewnia opiekunów w takiej liczbie, aby na jeden autobus przypadał, co najmniej jeden opiekun. 5. Zakres usługi stanowiącej przedmiot zamówienia zawiera: a) Dowóz dzieci z obwodu SP Pakosław i Przedszkola w Pakosławiu - łącznie 41 dzieci: przywóz w następujące dni: poniedziałek - 7.35 (19 dzieci), 8.30 (22 dzieci) wtorek - 7.35 (28 dzieci) 8.30 (13 dzieci) środa - 7.35 (24 dzieci), 8.30 (17 dzieci) czwartek - 7.35 (29 dzieci), 8.30 (12 dzieci) piątek - 7.35 (24 dzieci), 8.30 (17 dzieci) odwóz w następujące dni: poniedziałek - 13.20 (31 dzieci), 14.20 (10 dzieci) wtorek - 13.20 (36 dzieci), 14.20 (5 dzieci) środa - 13.20 (40 dzieci), 14.20 (1 dziecko) czwartek - 13.20 (31 dzieci), 14.20 (10 dzieci) piątek - 13.20 (41 dzieci) Należy wyjaśnić, że dowóz na godzinę 735 oraz odwóz o godzinie 1420 łączone są z dowozem i odwozem dzieci z miejscowości Góreczki Wielkie oraz Ostrobudki do Gimnazjum. Obwód obejmuje miejscowości Góreczki Wielkie, Ostrobudki. Ilość dzieci z poszczególnych miejscowości do przewiezienia: Góreczki Wielkie - 30, Ostrobudki - 11, w tym 14 dzieci przedszkolnych. b) Dowóz dzieci z obwodu SP Chojno i Przedszkola w Chojnie - 62 dzieci: przywóz na godz. 820, odwóz w następujące dni: poniedziałek - 14.45 (62 dzieci) wtorek - 13.05 (30 dzieci), 14.45 (32 dzieci) środa - 14.45 (62 dzieci) czwartek - 13.05 (30 dzieci), 14.45 (32 dzieci) piątek - 13.05 (62 dzieci) Obwód obejmuje miejscowości: Podborowo, Chojno, Golejewko, Golejewo, Sworowo, Kubeczki, Dębionka, Niedźwiadki. Ilość dzieci z poszczególnych miejscowości do przewiezienia: Sworowo - 33, Kubeczki -9, Dębionka - 4, Niedźwiadki - 8, Podborowo - 8, w tym 11 dzieci przedszkolnych. c) Dowóz dzieci z obwodu SP Sowy i oddziału Przedszkola w Pakosławiu, filia w Sowach -108 dzieci: - przywóz na godz. 8.00, - odwóz o godz. 13.45. Obwód obejmuje miejscowości: Sowy, Osiek, Zaorle, Pomocno, Białykał. Ilość dzieci z poszczególnych miejscowości do przewiezienia: Osiek - 50, Białykał - 23, Pomocno - 18, Zaorle - 17, w tym 19 dzieci przedszkolnych. d) Dowóz dzieci z obwodu Gimnazjum - 145 dzieci: - przywóz na godz. 7.35, - odwóz w pn., wt., czw. i pt. o godz. 14.20, - odwóz w śr. o godz. 15.55, - dodatkowy odwóz uczniów klasy sportowej w pn. o godz. 15.55. Obwód obejmuje miejscowości: Pakosław, Góreczki Wielkie, Ostrobudki, Chojno, Golejewko, Golejewo, Podborowo, Sworowo, Sowy, Białykał, Pomocno, Zaorle, Osiek, Kubeczki, Dębionka, Niedźwiadki. Ilość dzieci z poszczególnych miejscowości do przewiezienia: Chojno - 39, Sowy - 12, Osiek - 18, Golejewko - 9, Ostrobudki - 8, Sworowo - 11, Góreczki Wielkie - 12, Golejewo - 7, Pomocno - 2, Zaorle - 6, Białykał - 11, Kubeczki - 5, Dębionka - 2, Niedźwiadki - 2, Podborowo - 1. Dodatkowo łącznie z dowozem dzieci do Gimnazjum należy dowieźć oraz odwieźć ze Szkoły Podstawowej w Pakosławiu dzieci w ilości wymienionej w punkcie 5 a (od poniedziałku do piątku) z miejscowości Góreczki Wielkie oraz Ostrobudki. W ramach niniejszego dowozu i odwozu wykonawca ma obowiązek uwzględnić bezpieczny nawrót autobusu wiozącego dzieci do Podborowa, w miejscowości Słupia Kapitulna na przystanku PKS. Rozwiązanie to jest podyktowane troską o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów dowożonych i odwożonych do szkoły..

II.1.5)

V

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające w przypadku pozyskania przez szkoły środków finansowych na prowadzenie zajęć dodatkowych. 1) Planuje się realizowanie zajęć pozalekcyjnych wynikających z zapisów Karty Nauczyciela oraz zadań wychowawczych w godzinach 14.15 - 15.45 we wtorki i czwartki. Przewidywana liczba uczniów ok. 100 - ze wszystkich szkół na terenie Gminy Pakosław. Po zakończeniu zajęć, ok. godz. 15.55, rozpoczynać się będzie odwóz uczniów spod Gimnazjum do wszystkich miejscowości na terenie Gminy Pakosław. Przewidywana ilość kilometrów do przejechania jednego dnia wynosi ok. 100. Dokładny harmonogram odwożenia dzieci, ich ilość oraz dokładna ilość kilometrów do przejechania zostanie ustalona przez Wykonawcę razem z przedstawicielem Zamawiającego i dyrektorami szkół, po określeniu harmonogramu tych zajęć. 2) Planuje się organizowanie przez Szkołę Podstawową w Sowach zajęć wychowania - fizycznego na sali sportowej w Pakosławiu - we wszystkie poniedziałki w roku szkolnym, jeżeli pogoda nie pozwoli na prowadzenie zajęć na świeżym powietrzu. Dowóz i odwóz na trasie Sowy - Pakosław - Sowy będzie do wykonania trzy razy w ciągu jednego dnia. Przewidywana ilość kilometrów do przejechania w ramach jednego kursu wynosi ok. 9. Dokładny harmonogram dowozu i odwozu dzieci, ich ilość oraz dokładna ilość kilometrów do przejechania zostanie ustalona z dyrektorem szkoły. Szkoła Podstawowa w Sowach planuje dodatkowo realizację zajęć wychowania - fizycznego na sali sportowej w Pakosławiu - we wszystkie wtorki i czwartki w roku szkolnym, jeżeli pogoda nie pozwoli na prowadzenie zajęć na świeżym powietrzu. Odwóz o godz. 15.55 ok. 37 dzieci z sali sportowej w Pakosławiu do miejscowości Sowy, Osiek, Pomocno, Zaorle i Białykał - przewidywana ilość kilometrów do przejechania w ramach jednego kursu wynosi ok. 24. Dokładny harmonogram dowozu i odwozu dzieci, ich ilość oraz dokładna ilość kilometrów do przejechania zostanie ustalona z dyrektorem szkoły. W przypadku realizacji w danym dniu odwozu dzieci z Gimnazjum Gminnego o godz. 15.55 możliwe jest połączenie odwozu dzieci z Gimnazjum i dzieci z SP Sowy. 3) W ramach obowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego planowane jest dowożenie uczniów ze Szkoły Podstawowej w Chojnie na zajęcia na salę sportową w Pakosławiu. Przewiduje się, że dowozy odbywać się będą w okresie od 1 października 2015 roku do 31 marca 2016 roku, na trasie Chojno - Pakosław - Chojno. Planowany harmonogram dowozów i odwozów: poniedziałek - 3 kursy, wtorek - 2 kursy, środa lub czwartek - 2 kursy. Przewidywana ilość kilometrów w ramach jednego kursu wynosi 8. Dokładny harmonogram dowozu i odwozu dzieci, ich ilość oraz dokładna ilość kilometrów do przejechania zostanie ustalona z dyrektorem szkoły

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.10.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.09.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna posiadanie licencji na wykonywanie transportu drogowego osób udzielonej oferentowi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Za spełnienie warunku Zamawiający uzna wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej usługi (obejmującej rok szkolny) z zakresu transportu drogowego dzieci do szkół, z podaniem ich wartości, dat wykonania i odbiorców (na załączniku nr 6 do SIWZ).
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający za spełnienie warunku uzna przedłożenie wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych (autobusów) dostępnych wykonawcy usług (na załączniku nr 7 do SIWZ).
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający za spełnienie warunku uzna przedłożenie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wykaz obejmuje kierowców - na załączniku nr 5 do SIWZ) wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (tj. prawo jazdy odpowiedniej kategorii).
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający za spełnienie warunku uzna posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

nie dotyczy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - Proponowany system dowozu - 30
  • 3 - Dyspozycyjność - 10

IV.2.2)

 

przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144, ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 907 ze zm.) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy. Zmiany dotyczyć mogą trasy, liczby przejechanych kilometrów oraz liczby przewożonych dzieci w związku ze zmianą organizacji nauczania w poszczególnych placówkach oświatowych lub z koniecznością zmiany trasy pojazdów niezawinioną przez wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pakoslaw.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pakosław, ul. Kolejowa 2, 63-920 Pakosław, pok. nr 8.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.07.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Pakosław, ul. Kolejowa 2, 63-920 Pakosław, pok. Nr 5/6 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie