Zgłoszenie przedmiotu opodatkowania oraz korekta podatku od nieruchomości od osób prawnych

Podstawa prawna:

Art.6 ust.8 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.), art. 21 §1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2012 r., poz. 749)

Wymagane dokumenty:

  1. Zgłoszenie przedmiotu opodatkowania:
  • akt notarialny,
  • wypełniona deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości wraz z załącznikiem dane o nieruchomościach (ZN-1/A).
  1. Korekta podatku:
  • wniosek o korektę podatku od nieruchomości,
  • wypełniona deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości wraz z załącznikiem dane o nieruchomościach (ZN-1/A).

Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca. Sprawy szczególnie skomplikowane w ciągu 2 miesięcy.

Jednostka odpowiedzialna:

Referat Finansów
Pakosław ul. Kolejowa 2, pokój nr 2
Janina Biechowiak tel. 65 5478332

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji.